poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Koszyczki parmezanowe z brokułem i fetą

Obiad z cyklu "bo ryba nie musi być nudna". Zamiast tradycyjnego zestawu ryba + ziemniaki + surówka, dodatkiem do ryby są koszyczki z ciasta francuskiego.

Same koszyczki można wykorzystywać na wiele sposobów. Ja często podaję je gościom faszerowane pieczarkami, szynką, serem żółtym i do tego barszczyk. Albo tak jak dziś w wersji wegetariańskiej.

Składniki:
  • opakowanie ciasta francuskiego
  • brokuł
  • 1/2 kostki serka typu feta
  • ok. 5 dag parmezanu
Brokuł obgotowujemy w osolonej wodzie. Ciasto francuskie rozwijamy i kroimy wzdłuż na 3 pasy, a następnie każdy pas na 4 kawałki (moja forma na muffinki jest na 12 sztuk). Ser feta kroimy w kostkę, a parmezan trzemy na tarce.




Formę na muffinki smarujemy margaryną. Jest to konieczne, pomimo, że ciasto francuskie jest tłuste, jeśli nie wysmarujemy formy koszyczki będą się łamały przy wyjmowaniu. Wkładamy kwadraty z ciasta do formy i posypujemy każdy parmezanem. Na to układamy po różyczce brokuła i kawałku fety. 



Pieczemy ok. 15-20 min. w nagrzanym do 180 stopni piekarniku.
Ja koszyczki podałam na niedzielny obiad ze smażoną miruną. 






1 komentarz: