niedziela, 24 listopada 2013

Łatwa tarta cytrynowa

Kiedy zaczynałam pisać bloga, prawie rok temu, planowałam jako jeden z pierwszych zamieścić niniejszy przepis. Jest to moje ulubione ciasto, w dodatku niezawodne. Jakoś tak się złożyło, że o przepisie zapomniałam i dopiero dzięki książce, którą dostałam na urodziny "Księga smaków świata" przypomniałam sobie tę tartę. Ja mam przepis z książeczki Poradnika Domowego "Modne wypieki", natomiast "Księga smaków świata" podaje ten przepis jako ciasto z południa Stanów Zjednoczonych.

Składniki:
  • 1,5 szklanki drobno pokruszonych lub zmielonych herbatników
  • 5 łyżek roztopionego masła
  • 2 łyżki cukru
  • puszka mleka skondensowanego słodzonego
  • pół szklanki soku z cytryny
  • 4 żółtka
 Herbatniki mieszamy z masłem i cukrem. Wysypujemy do formy na tartę, (ja mam taką o średnicy 28cm) i dociskamy ciastka do brzegów i dna. Ja je ugniatam szklanką.
Spód tarty wkładamy do piekarnika nagrzanego do ok. 180 stopni na 10 minut, lekko podpiekamy.
W tym czasie robimy masę cytrynową: miksujemy mleczko z żółtkami i sokiem z cytryny. Gdy składniki się połączą wyciągamy tartę z piekarnika, na gorący spód wlewamy naszą masę i znów wkładamy do piekarnika na 15 minut, żeby żółtka się ścięły.

Tartę podajemy po ostudzeniu z bitą śmietaną. Na zdjęciu wersja bez śmietany, ponieważ ja jej nie lubię. Tarty wystarczy dla 6 osób.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz