sobota, 16 listopada 2013

Kapuśniaczki

Pyszne drożdżowe kapuśniaczki podane z barszczem bardzo smakowały moim gościom. Przepis sprawdzony więc na Wigilię zrobię ja na pewno jeszcze raz. Przepis pochodzi z Wielkiego Żarcia, podaję oryginalne proporcje, chociaż u mnie została połowa farszu. Następnym razem zrobię go tylko z 0,5 kg kapusty.

Składniki na farsz:
  • 1 kg białej kapusty słodkiej
  • kminek
  •  1 duża cebula
  • masło do podsmażenia
  • sól, pieprz
Składniki na ciasto:
  • 4 szklanki mąki
  • 1 szklanka śmietany
  • 250 g margaryny
  • 1 łyżeczka soli
  • 2-3 dag drożdży
  • 1 jajko - do posmarowania kapuśniaczków
W miseczce mieszamy śmietanę i pokruszone drożdże. Dodajemy je do mąki, margaryny i soli i szybko zagniatamy.  Urywamy kawałek ciasta, cienko go wałkujemy. Na brzegu układamy farsz, wzdłuż całego ciasta, zawijamy go w wałek i odcinamy. Powstały długi "paluch" kroimy na mniejsze kapuśniaczki, takie ok. 5 centymetrowe. Układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i smarujemy roztrzepanym jajkiem, można też posypać ciasteczka kminkiem. Tak samo postępujemy z resztą ciasta. Mi udało się zrobić ok. 40 kapuśniaczków.

Farsz:
Kapustę drobno szatkujemy i gotujemy w osolonej wodzie, z dodatkiem kminku. Cebulę kroimy w kosteczkę i szklimy na maśle. Gdy kapusta jest miękka, odcedzamy ją i dodajemy do cebuli. Farsz doprawiamy solą i pieprzem. Ja jeszcze trochę całość podsmażyłam aby odparować resztki wody. Zimny farsz układamy na cieście i zwijamy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz