poniedziałek, 4 listopada 2013

Na jesienne wieczory

Pogoda się psuje, szybko robi się ciemno co oznacza, że coraz więcej czasu spędzamy w domu. Dziś postanowiłam napisać o kilku książkach, które ostatnio czytałam, może ktoś znajdzie coś ciekawego dla siebie. I w drugą stronę: będę wdzięczna za polecenie mi jakichś tytułów mailowo, telefonicznie, osobiście lub w komentarzu poniżej :-)

Zacznę od najbardziej aktualnych. Ponieważ lubię czytać kryminały ostatnio sięgnęłam po "Szachownicę flamandzką" autorstwa Arturo Perez- Reverte. Kluczem do rozwiązania zagadki morderstwa popełnionego w przeszłości jest obraz, na którym bohaterowie rozgrywają partię szachów. Z klasyki kryminałów, które czytałam całymi seriami są powieści Agathy Christie, Stiega Larssona (Millenium), Camili Lackberg, Henninga Mankellla. Książki te doczekały się swoich ekranizacji, przy czym jeśli chodzi o Millenium widziałam tylko wersję szwedzką, tak samo jak serialu Wallander (gdzie scenariusz pisał właśnie Henning Mankell). Niestety wersja brytyjska przygód Wallandera była dla mnie nie do przejścia.

Bardzo dobre książki przygodowe, które zapadły mi w pamięć to "Shantaram" (autor: Gregory David Roberts) oraz "Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął" Jonasa Jonassona.
Pierwsza z nich to jedna z najlepszych książek jakie w ogóle czytałam. Może poniekąd dlatego, że jest oparta o autentyczne wydarzenia, które spisał autor - główny bohater, po tym jak uciekł z więzienia australijskiego i rozpoczął nowe niebezpieczne (Mafia) życie w Indiach. 
Druga książka, jak wskazuje sam tytuł, opisuje wydarzenie (bardzo zabawne) jakie miały miejsce po tym jak pewien stulatek ucieka z domu starców w dniu swoich setnych urodzin. Książka w klimacie Forresta Gumpa, czysty relaks i rozrywka.
I teraz już dosłownie w kilku słowach o pozostałych książkach:


  • z psychologii - "Siła nawyku" Charles Duhigg, "Wywieranie wpływu na ludzi" Roberta Cialdiniego, obie napisane przystępnym językiem, bogate w przykłady z życia codziennego; 
  • podróżnicze: książki Wojciecha Cejrowskiego o podróżach do Ameryki Południowej, np. "Rio Anaconda" i "Gaumardżos" A. Dziewitt-Meller i M. Meller o Gruzji
  • kulinarne/podróżnicze: "Kulinarne wyprawy Jamiego" Jamie Oliver
  • dla młodych mam, a tym bardziej przyszłych mam "W Paryżu dzieci nie grymaszą", szczerze polecam mamom zwłaszcza maluchów!!!
  • obyczajowa "Służące" Kathryn Stockett, również doczekała się bardzo dobrej ekranizacji
A teraz idę czytać mój kryminał...

1 komentarz:

  1. ja polecam przeczytać : Biblioteka Cieni - Mikkel'a Birkegaard'a - sensacyjno-kryminalna ksiazka, albo sensacyjna seriia ksiazek Aleks Kavy o agentce O'Dell (fajnie sie czyta). A jesli ktos ma ochote na romanse filozoficzne to polecam ksiazki Érica-Emmanuela Schmitta :))) - szczesciarze którzy mają czas na czytanie

    OdpowiedzUsuń