niedziela, 11 lutego 2018

Rolada serowa

Nasze pierwsze doświadczenia w temacie rolady serowej. Piszę "nasze" ponieważ przepis znalazłam ja, a ser rozwałkowywał mąż :-)



Składniki:

  • 25 dag sera żółtego - w kawaÅ‚ku
  • 1 serek Å‚aciaty zioÅ‚owy
  • 1/3 papryki czerwonej drobno pokrojonej
  • 3 Å‚yżki kaparów
  • 1 jajko na twardo
  • szczypiorek
Gotujemy jajko. Studzimy i kroimy w kostkÄ™. Serek mieszamy z paprykÄ…, kaparami, szczypiorkiem i jajkiem.

Ser wkładamy do woreczka foliowego i zanurzamy we wrzątku. Zostawiamy na kilkanaście minut, aż zmięknie. Gdyby okazało się (jak było u nas), że po wyjęciu ser jeszcze w niektórych miejscach nie da się wałkować tylko się kruszy, wkładamy go z powrotem do woreczka (ściśnięty w jedną całość) i dalej moczymy. Gdy ser jest plastyczny rozwałkowujemy go np. na papierze do pieczenia, nakładamy farsz i zwijamy. Roladę owijamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki, aż ser będzie twardy.



1 komentarz:

  1. Oj, jak mnie zawsze ta rolada fascynowała!
    A nigdy ani nie jadłam, ani nie robiłam...
    Chyba trzeba będzie wreszcie...
    :)

    OdpowiedzUsuń