czwartek, 12 września 2013

Pasta jajeczna

Gdy komuś znudzi się stały "repertuar" kanapkowy polecam przygotować pastę jajeczną, która w zależności od dodatków (lub ich braku) za każdym razem ma nieco inny smak.

Składniki:
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • 10 dag szynki pokrojonej w drobnÄ… kosteczkÄ™
  • szczypiorek
  • majonez i/lub musztarda do smaku
  • sól, pieprz do smaku
  • miÄ™kkie masÅ‚o lub margaryna, ok. 2-3 Å‚yżki
Dla tych co pierwszy raz jajka gotują: jajka wkładamy do zimnej wody i gotujemy. Gdy woda zacznie wrzeć, gotujemy jeszcze 10 minut i potem studzimy.
Ja dostaję bardzo świeże jajka od sąsiadki i zawsze mam problem, ponieważ ciężko się je obiera ze skorupki - skorupka odchodzi z częścią białka. Może ktoś ma na to jakiś patent?

Jajka z margaryną miksuję blenderem. Jeśli pasta będzie od razu zjedzona, można dać masło zamiast margaryny, ale jeśli damy ją potem do lodówki to z masłem będzie trudna do smarowania. Wsypujemy szynkę i szczypiorek, wszystko mieszamy. Potem solimy i dodajemy po łyżeczce musztardy i/lub majonezu. Zachęcam do eksperymentowania, podniebienia są różne i każdy woli inną kompozycję. Mi wystarcza dodatek tylko majonezu, a mąż woli z musztardą.

Pasta może być w wersji jarskiej bez szynki, a w zimie bez szczypiorku - właśnie taką jadłam pierwszy raz w życiu, dawno temu u teściowej i mi zasmakowała.


1 komentarz:

  1. pyszota!!! już od dłuższego czasu za mną chodzi, chyba się do was wbiję na kolacje

    OdpowiedzUsuń