niedziela, 27 marca 2016

Sernik Kasi z granatem i białą czekoladą

Sernik pyszny, wilgotny i puszysty. Tak dobry, że na potrzeby wykonania zdjęcia, które chciałam tu zamieścić, musiałam fotografować resztki, które ostały się po dzisiejszych odwiedzinach.
Oryginalny przepis, który dostałam miał proporcje dla 1300 g twarogu, ponieważ jednak używa się tu sera z wiaderka, pomniejszyłam pozostałe składniki dla 1 kg twarogu.

Składniki:
  • 1 kg sera z wiaderka ( u mnie ser Jana)
  • 300 g cukru
  • 8 jajek (oddzielnie żółtka i białka)
  • 200 g masła
  • 6 łyżek kaszy manny
  • 1 op. budyniu waniliowego
  • 1 szklanka schłodzonej kremówki 36%
  • 1 op. cukru waniliowego
  • 2 tabliczki białej czekolady
  • granat
Wszystkie składniki w temperaturze pokojowej, oprócz śmietany. Masło utrzeć, dodać powoli ser. W oddzielnej misce utrzeć żółtka z cukrem, do białości, dodać do masy serowej.
Następnie dodać pozostał składniki: kaszę, budyń, wanilię. 
Oddzielnie ubić śmietanę, a w drugim naczyniu białka. Dodać do ciasta najpierw śmietanę, później białka.
Piec w temp. 170 stopni C, ok. 60 minut.
Po ostudzeniu, roztapiamy w kąpieli wodnej białe czekolady i polewamy ciasto. Posypujemy pestkami granatu. Wstawiamy na noc do lodówki.


 

1 komentarz: