środa, 23 sierpnia 2017

Ciasto marchewkowe

Przepis pochodzi z przedszkola Jasia. Dzieci dostajÄ… to ciasto na podwieczorek.

Składniki:

  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki oleju
  • 2 szklanki drobno startej marchewki
  • 2 szklanki mÄ…ki
  • 2 Å‚yżeczki cynamonu
  • 1 Å‚yżeczka proszku do pieczenia
  • 1 Å‚yżeczka sody oczyszczonej
  • opcjonalnie (w przedszkolu nie dajÄ…, ja też nie daÅ‚am): orzechy lub posiekana gorzka czekolada



Jajka ubić z cukrem mikserem. Nie przerywając ubijania (i nie zmniejszając obrotów miksera) wlewamy pomału olej. Następnie dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą. Mieszamy, dodając marchewkę i cynamon.
Wlewamy do formy i pieczemy do suchego patyczka. Ciasta jest mało, w formie 22 x 36 cm surowe ledwo przykryło dno. Ja piekłam 40 minut w 160-170 stopni. Po upieczeniu zostawiłam w piekarniku przez kolejne 20 minut. Potem lekko piekarnik uchyliłam.
Ciasto można posypać cukrem pudrem lub zrobić lukier.
Jak widać na zdjęciu poniżej, ja nie zdążyłam :-)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz