poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Genialny sos majonezowy - wegański

Po artykule w Twoim Stylu, zajrzałam z ciekawości na bloga Jadłonomia i po wypróbowaniu pierwszego przepisu już tam zostałam :-)
Potem kupiłam książkę Jadłonomia i powolutku wypróbowuję kolejne przepisy.
Zaczęłam od pasztetu z kalafiora. Potem był smalec z fasoli. A dziś sos do sałaty lodowej - genialny.




Przepis zaczerpnięty z Jadłonomii:

Sos:

  • ½ szklanki aquafaby, czyli wody z puszki ciecierzycy
  • 4 łyżki płatków drożdżowych, do kupienia tutaj
  • 2 łyżki octu lub soku z cytryny
  • 1 łyżka kaparów
  • 1 łyżeczka musztardy
  • ½ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki syropu z agawy lub dowolnego innego słodzika
  • 1 ząbek czosnku, nieduży

  • ½ szklanka oleju
  • ½ – ¾ szklanki oliwy
Do naczynia blendera (ja mieszałam w Thermomixie) dodać wszystkie składniki poza olejem oraz oliwą i blendować na najwyższych obrotach blendera przez 3 minuty. Po tym wciąż blendując powoli wlewać olej, a następnie powoli wlewać oliwę aż do momentu, kiedy sos osiągnie odpowiednią konsystencję. Odstawić.
U mnie sos stał w słoiku 2 dni. Moim zdaniem na drugi dzień jest jeszcze lepszy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz