piÄ…tek, 6 lipca 2018

Murzynek wg mojej Prababci

Ten przepis jest bardzo stary. Moja mama dostała go od swojej Babci. To, co różni go od innych przepisów, które znalazłam w sieci, to dodanie do ciasta wina, zamiast mleka czy wody.
Z tego co zauważyłam, jakość wina zdecydowanie wpływa na jakość ciasta. Ja dodaję wino czerwone, wytrawne.

Składniki:

  • 1 kostka masÅ‚a
  • 7 Å‚yżek wina
  • 1 Å‚yżka wody
  • 1 szklanka cukru
  • 3 Å‚yżeczki gorzkiego kakao 
Wszystkie skÅ‚adniki wÅ‚ożyć do garnka i zagotować, co chwilÄ™ mieszajÄ…c. Po poÅ‚Ä…czeniu siÄ™  skÅ‚adników wychodzi idealna polewa czekoladowa, wiÄ™c można odlać pół szklanki, którÄ… potem polejemy ciasto (ja tego nie robiÄ™, dzieci wolÄ… ciasto suche). Odstawić polewÄ™ do wystudzenia.

  • 1,5 szklanki mÄ…ki
  • 2 Å‚yżeczki proszku do pieczenia
  • 4 żółtka
  • piana z 4 biaÅ‚ek
Do zimnej polewy dodajemy żółtka, mąkę z proszkiem i mieszamy. Na końcu delikatnie mieszamy z ubitą pianą z białek.

Pieczemy w keksówce o długości 30 cm, 45 minut, temp. 180 stopni.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz