niedziela, 28 października 2018

Tort urodzinowy

Specjalnie dla męża. Trochę spóźniony, z powodu wyjazdu. Tym razem większy niż ten Michałkowy i z inną masą.



Składniki na 2 blaty bezowe o średnicy 26 cm:

  • 8 biaÅ‚ek
  • 50 dag cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 Å‚yżeczki mÄ…ki ziemniaczanej
  • 2 Å‚yżki soku z cytryny
  • sól
Masa:
  • 2 serki mascarpone
  • masa kajmakowa (pół puszki)
Owoce do dekoracji

Żeby zrobić blaty z ośmiu białek, przy każdej okazji gdy zostawało mi białko (np. przygotowując kruche ciasto) - mroziłam białka. Gdy już uzbierałam osiem - rozmroziłam je i gdy miały temperaturę pokojową zmiksowałam je na sztywną piane z odrobiną soli. Następnie dodałam cukier i dalej miksowałam, tak długo aż masa na łopatkach miksera była tak sztywna, że z nich nie spadała. Na końcu dodałam przesianą mąkę i sok z cytryny. Mieszamy już krótko, do połączenia składników.

Na blasze kładziemy papier do pieczenia i rysujemy ołówkiem koło o średnicy 26 cm. Ja piekłam od razu na 2 blachach, przy włączonym termoobiegu.
Wykładamy masę na blachy i pieczemy: najpierw 30 minut w temp. 130 stopni, potem w 110 jeszcze 2 godziny. Piekarnika po wyłączeniu nie otwieramy, zostawiamy blaty na noc w piekarniku.

Na drugi dzień miksujemy serki mascarpone z masą krówkową, smarujemy nią jeden blat i przykrywamy drugim. Trochę masy zostawiamy na wierzch, aby "przykleić" owoce.


2 komentarze: