poniedziałek, 10 marca 2014

Domowa wędlina drobiowa

Dzisiejszy przepis pochodzi z czasopisma "Sól i pieprz" nr 1/2014 i jest autorstwa Magdaleny Kieryk. Jest to alternatywa dla niezdrowych, szybko psujących się i mało dietetycznych wędlin sklepowych.

Składniki:
  • 500 g mięsa drobiowego zmielonego (ja kupiłam z indyka, może być też filet z kurczaka)
  • 1 jajko
  • 1 mała cebula
  • szpinak mrożony 50 g
  • 50 g pistacji
  • sól, pieprz
  • 1 ząbek czosnku (ja dałam 3, bo lubię, wcale nie jest za ostre mięsko a jak pachnie!)
Szpinak rozmrozić i odparować. Cebulę pokroić i podsmażyć ta patelni teflonowej bez tłuszczu. Wg oryginalnego przepisu cebulę należy zmielić. Ponieważ jednak kupiłam gotowe mięso mielone nie opłacało mi się mielić 1 cebulki, dlatego bardzo drobno ją posiekałam, wystarczyło.

Do mięsa dodajemy cebulę, jajko, sól i pieprz.

Do połowy mięsa dodajemy pistacje. Do drugiej części szpinak i roztarty czosnek.

Na folii spożywczej układamy najpierw masę z pistacjami, potem szpinakową, w kształcie prostokąta. Wielkość prostokąta powinna być taka, żeby na długość wędlina zmieściła nam się w garnku. Oryginalny przepis podaje by zrobić 2 roladki 15x10cm, ja zrobiłam jedną dłuższą.

Folię zwinąć, wyrównać, pokulać żeby nasza kiełbaska miała ładny kształt. Kiełbaskę wkładamy do garnka z gorącą wodą i gotujemy 15 minut od momentu gdy mięso zbieleje. Wtedy też można zdjąć folię (mi ona sama odpadła).

Podajemy po ostudzeniu. Smakuje rewelacyjnie, na pewno zrobię ją jeszcze nie raz!!!!

Moje uwagi:
Na zdjęciu w gazecie wyraźnie widać część zieloną ze szpinakiem, więc następnym razem dam więcej szpinaku, przynajmniej 100g i pomieszam go z mniej niż połową mięsa, żeby uzyskać wyraźnie zielony środek.

Dla osób zainteresowanych zdrowymi dietetycznymi potrawami polecam blog autorki przepisu http://smak-zdrowia.blogspot.com/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz