wtorek, 25 marca 2014

Pasta tuńczykowo-paprykowa

Ciąg dalszy mojej fascynacji zdrową kuchnią pani Magdaleny Kieryk (http://smak-zdrowia.blogspot.com/). Dziś wypróbowałam jej przepis na pastę do chleba. W oryginalnym przepisie jest świeża bazylia (której nie miałam i nie za bardzo przepadam) więc dodałam kiełki rzodkiewki z domowej uprawy.

Składniki:
  • 200 g marchewki
  • 200 g cebuli
  • 200 g papryki konserwowej
  • tuńczyk w sosie własnym duże kawałki, 1 puszka
  • przecier pomidorowy (u mnie keczup pikantny 50 g)
  • sól, pieprz, dowolne zioła (u mnie prowansalskie)
  • świeża bazylia lub kiełki
1. Marchewki obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Cebulę pokroić w kostkę i razem z marchewką dusić w niewielkiej ilości wody, pod przykryciem, do miękkości. Odcedzić i ostudzić.

2. Paprykę odsączyć z zalewy, dodać do marchewki z cebulą i zmiksować. Dodać przecier i osączonego tuńczyka. Doprawić i posypać bazylią lub kiełkami.

Wersja dla posiadaczy Thermomixa
 1. Rozdrobnić cebulę i marchewkę, obr. 4-5, ok. 10 sekund. Podlać wodą i dusić z przykrytą miarką 8-10 minut, temp. 100 stopni.
2. Odcedzić i ostudzić. Przełożyć marchewkę z powrotem do TM, dodać osączoną paprykę i keczup. Zmiksować 8-10 sekund, obroty 4. Dodać tuńczyka, również osączonego i wymieszać z przyprawami, obroty wsteczne, ok. 10-20 sekund.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz