niedziela, 22 maja 2016

Muffinki czekoladowe dla alergików

Stanęłam przed takim wyzwaniem - upiec babeczki bez mleka, jajek i masła. Przepis znalazłam na blogu http://www.mojewypieki.com/post/ciasto-czekoladowe-dla-alergika i troszkę zmodyfikowałam.

Składniki:

  • 1,5 szklanki mąki (można dać tylko pszenną, ja pomieszałam pszenną z orkiszową)
  • 4 łyżki kakao 
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków; lub mniej, do smaku
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka octu
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 5 łyżek oleju (np. słonecznikowego, rzepakowego)
  • 1 szklanka wody

Do naczynia przesiać mąkę pszenną, kakao, sodę, sól. Dodać cukier, wymieszać. Następnie wlać ocet, ekstrakt z wanilii, olej i wodę. Zmiksować, do połączenia się składników.
Wlać do foremek, piec około 30 minut w temperaturze 170 stopni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz