piÄ…tek, 8 lutego 2013

Kotleciki rybno-ziemniaczane

Ponieważ trudno w sklepie kupić dobrą rybę mrożoną, bez glazury, która często waży więcej niż sama ryba, kupuję najzwyklejsze kostki rybne, które mielę i robię kotleciki. To danie ma jeszcze jedną zaletę. Mój synek cieszy się, że je same kotleciki bez ziemniaków ;-) tylko z surówką z kapusty kiszonej.

Do zrobienia 8 kotlecików potrzebne są:
  • 6 szt. kostek rybnych
  • maÅ‚a cebula
  • 6 Å›rednich ziemniaków, ugotowanych
  • 1 jajko
  • buÅ‚ka tarta
  • ewentualnie zielona pietruszka lub koperek
  • sól
  • olej do smażenia
Kostki rybne rozmrażam i  rozmrożone wyciskam jak gÄ…bkÄ™. MielÄ™ rybÄ™, ziemniaki, cebulÄ™. Do masy dodajÄ™ jajko, ewentualnie pietruszkÄ™ lub koperek, jak mam i podsypujÄ™ buÅ‚kÄ… tartÄ… aby daÅ‚o siÄ™ formować kotleciki, które panierujÄ™ również w buÅ‚ce. Kotleciki smażę na rozgrzanym oleju i podajÄ™ z surówkÄ… z kiszonej kapusty.


Dziś pierwszy raz robiłam kotleciki w Thermomixie. Najpierw rozdrobniłam cebulę, potem dodałam rybę (6 sek./obr. 6-7). Przełożyłam do miski i na końcu zmieliłam ziemniaki: 6 sek./obr. 5-6. Całość wyrabiałam w misce, następnym razem spróbuję wszystko wymieszać w TM za jednym razem (może oprócz cebuli, którą rozdrobnię jako pierwszą).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz