wtorek, 26 lutego 2013

Racuchy "najlepsze ze świata"

Tak o dzisiejszym obiedzie powiedział mój czteroletni synek. Poniższy przepis podobno pochodzi z programu Ewy Wachowicz. Składniki wystarczą do zrobienia racuszków dla 3 dorosłych osób.

Składniki:
  • 1 duży kefir - 380 g
  • 1 jajko (ja dałam niecałe 2, bo mały Jaś jadł pół żółtka, więc reszta jajka poszła do racuchów)
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • pół łyżki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 2 duże jabłka potarte na tarce o dużych oczkach
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania
Wszystkie składniki: kefir, jajko, mąka, sól, i soda zmiksować - powstanie ciasto o konsystencji gęstej śmietany. Ja takie ciasto wstawiam na ok. 1 godzinę do lodówki (ale nie jest to konieczne), wydaje mi się, że wtedy racuszki są lepsze, pulchniejsze. Potem dodaję jabłka i kładąc ciasto łyżką na patelni smażę.

3 komentarze: