sobota, 18 maja 2013

Cukinia z grilla

W zeszÅ‚ym roku pierwszy raz grillowaÅ‚am cukinie. Tak mi one zasmakowaÅ‚y, że w tym roku postanowiÅ‚am zasadzić cukinie w ogródku. DziÅ› posadziÅ‚am moje  sadzonki i z tej okazji zamieszczam przepis na cukinie z grilla:

Składniki:
  • cukinie
  • oliwa z oliwek
  • sól
  • zioÅ‚a prowansalskie
Celowo nie podaję ilości. Wszystko zależy od tego ile mamy cukinii i jakie są duże.

Cukinie obrać ze skórki i wydrążyć nasiona, następnie pokroić w półplasterki. Przełożyć całość do miski i polać oliwą z oliwek, posolić i posypać ziołami, wszystko dokładnie wymieszać. Nie podaję proporcji, bo to zależy od gustu jak kto woli, ważne tylko żeby cukinie były obtoczone oliwą.
Tak przygotowane cukinie piec na grillu, najlepiej na tacce, aż będą miękkie.

W tym roku mimo, że sezon grillowy rozpoczÄ™liÅ›my, cukinie jeszcze nie grillowaÅ‚am (za drogie, albo marne okazy). Tak wiÄ™c zdjÄ™cie zamieszczÄ™ przy najbliższej okazji. 
 ***
Dziś (15 czerwca) grillowałam cukinie i nie kroiłam w półplasterki. Po prostu zostawiłam pokrojone na ćwiartki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz