sobota, 25 maja 2013

Napoje orzeźwiające

Dzisiejszy post będzie dotyczył dwóch napojów. Pierwszy z nich to mój absolutny hit sezonu - napój z pietruszki zielonej. W zeszłym roku pietruszka rosła mi na grządce na potęgę, rozdawałam, mroziłam, używałam do czego się dało a i tak było jej za dużo. W tym roku, robiąc napój pietruszkowy, muszę czekać, aż pietruszka znów urośnie. Napój jest pyszny, orzeźwiający, nie mówiąc już jaka to bomba witaminowa!

Składniki:

  • pęczek pietruszki, im większy tym lepszy
  • 5-6 kostek lodu
  • 1 cytryna, bez skórki i pestek
  • 30-40 g cukru (lub tyle samo syropu z kwiatu mlecza)
  • woda mineralna
Umytą pietruszkę wraz z pozostałymi składnikami (bez mineralnej) miksuję w Thermomixie 30 sekund, obroty 8-9. Dolewam mineralną i miksuję 10 sekund, obroty 8. Ponieważ napój jest pyszny robię go z podwójnej porcji, wlewam do butelki po mineralnej i wstawiam do lodówki. Orzeźwienie na cały dzień gwarantowane!




Drugim napojem jest woda mineralna z syropem bazyliowo- cytrynowym, który przetestowałam z okazji Sylwestra (syrop świetnie pasuje do wytrawnego wina musującego, prosecco). Natomiast w lecie służy mi jako dodatek do wody mineralnej.

Składniki:
  • pęczek bazylii
  • 300 g cukru
  • 300 ml wody
  • 2 cytryny
Wodę zagotować z cukrem. Do gorącego syropu wrzucić same listki bazylii, bez łodyżek, startą skórkę z cytryn (wcześniej sparzonych), bez białej skórki, bo syrop zgorzknieje oraz wycisnąć sok z 1 cytryny. Syrop zostawić na noc. Następnego dnia odcedzić i doprowadzić do wrzenia. Od tego momentu gotować jeszcze 10 minut. Gorący syrop przelać do butelki i jak wystygnie przechowywać w lodówce, do 2 miesięcy.

I jeszcze mały dodatek. Bardzo przydatną rzeczą do robienia drinków lub innych napojów orzeźwiających są foremki do lodu. Te, która były na wyposażeniu lodówki, sprawiały problem przy wyjmowaniu kostek (dużo hałasu, kostki latające po kuchni). Kupowałam też woreczki do lodu, ale czasem woreczków brakło... Ostatnio kupiłam foremki sylikonowe. Łatwo się wyjmuje kostki, foremka wielokrotnego użytku i te piękne kształty... Polecam!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz