poniedziałek, 6 maja 2013

Syrop z kwiatu mlecza

Dziś rozpoczęliśmy sezon koszenia ogrodu. Wczoraj patrząc na ogród - łąkę przypomniałam sobie, że mam przepis na syrop z mleczy. A że mleczy ci u nas dostatek to postanowiłam zrobić z nich pożytek.

Składniki:
  • 500 szt. kwiatów mleczy - bez Å‚odyżek
  • 3 cytryny
  • 1 litr wody
  • 2 kg cukru

Kwiaty wypłukać z wszystkich żyjątek. Zalać 1 l wody, dodać sparzoną i pokrojoną w kostkę cytrynę (ze skórką) i gotować pomału 30 minut. Odstawić na 24 godziny.
Przecedzić, dodać 2 kg cukru i sok z 2 cytryn. Całość gotować na wolnym ogniu 1,5 godziny. Gorący syrop nalewać do słoików. Z podanej porcji wyszło mi ok. 2 litrów syropu - tak pysznego, że dziś znowu zbierałam mlecze :-)



4 komentarze:

  1. też taki robimy :) tylko cieżko u nas z mleczem, bo ogródka nie mamy :(((

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyjeżdżaj, naszych mleczy starczy dla wszystkich! :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. ok, za rok jak sie patrzy przyjedziemy, trzeba korzystac bowiem z darow natury :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja się denerwowałam, że tyle mam mleczy - teraz wiem co z nimi zrobić:)
    Przy okazji chciałam zaprosić Was na mojego bloga, który tworzę od niedawna ale niestety nie ma czytelników:(:(

    http://perfekcyjnyporadnikpanidomu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń