sobota, 4 maja 2013

Prosiaczek

Roczek Jasia za nami. Przyjęcie urodzinowe synka było doskonałą okazją do wypróbowania nowych ciekawych przepisów. I tak zainspirowana blogiem http://bronislawa70.blox.pl/html zdecydowałam się przygotować galaretkę z nóżek, która wyglądała jak prosiaczek.

Składniki:
  • 2 nóżki wieprzowe przednie
  •  1 golonko
  • wÅ‚oszczyzna (2 marchewki, seler, pietruszka)
Umyte nóżki i golonko zalałam zimną wodą i gotowałam 2 godziny. Następnie dodałam jarzyny, sól i gotowałam do miękkości (aż nóżki się rozpadały), czyli kolejne 2,5 godziny. Przestudzone mięso obrałam z kości, pokroiłam, doprawiłam wywar (przecedzony) 3 ząbkami czosnku roztartymi z solą, a następnie mięso z wywarem wlałam do butelki po mleku. Zakręciłam i do lodówki.
Na drugi dzień najpierw pod kranem oblałam butelkę ciepłą wodą, a następnie nożyczkami do paznokci rozcięłam butelkę i wyjęłam prosiaczka. Oto i on!



2 komentarze:

  1. Czy mozesz jeszcze dodac zdjecie tej butelki ..Ja kupuje mleko w kartonach ..Pewno litrowa ale ten przod musi pasowac..

    OdpowiedzUsuń