sobota, 28 grudnia 2013

Schab w panierce z kaszy gryczanej

Oryginalny przepis pochodzi z czasopisma "Sól i pieprz". Ja go zmodyfikowałam o tyle, że nie piekłam schabu w całości, tylko wcześniej go pokroiłam, rozklepałam i obsmażyłam.

Składniki:
  • 1 kg schabu bez koÅ›ci
  • 100 g kaszy gryczanej prażonej
  • 300 ml bulionu drobiowego
  • 2 Å‚yżki mÄ…ki pszennej
  • 1 jajko
  • 2 Å‚yżki posiekanej pietruszki zielonej
  • 6-8 plastrów boczku wÄ™dzonego
  • olej do obsmażenia miÄ™sa
Schab pokroić na plastry posolić i popieprzyć. Delikatnie rozklepać. Obsmażyć na oleju z obu stron. Plastry schabu układamy na blaszce do pieczenia wyłożonej folią aluminiową.



Przygotowujemy panierkÄ™:
Gotujemy kaszę zgodnie z przepisem na opakowaniu, ugotowaną odcedzamy. Następnie zagotowujemy bulion, zdejmujemy go z gazu i dodajemy mąkę, i zaraz potem jajko. Energicznie mieszamy aby nie było grudek. Do ciasta (jest bardzo rzadkie) dodajemy kaszę. Ponieważ ciasto dalej było rzadkie (inaczej niż na zdjęciu w gazecie) to podgotowałam go kilka minut i na końcu dodałam pietruszkę.

Na każdy schab układamy plasterek boczku wędzonego (mąż wędził osobiście - PYCHA!) a na to panierka z kaszy. Zapiekamy w piekarniku w ok. 180 stopniach, do miękkości, u mnie zajęło to ok. 40 minut. Przez większość czasu blachę miałam przykrytą folią, żeby panierka za bardzo nie wyschła i nie spaliła się.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz