czwartek, 10 października 2013

Cukinie faszerowane

Patrzę na datę ostatniego wpisu i nie wierzę, prawie miesiąc minął. Nie dlatego, że nie mam o czym pisać, wręcz przeciwnie! Na wypróbowanie czeka przepis Ani na kurczaka, przepis Asi na naleśniki i jeszcze kilka moich... ale wykorzystuję maksymalnie czas i pogodę na prace w ogródku: sadzenie kwiatków, porządkowanie grządek i rabatek oraz zbieranie jabłek. No i oczywiście spacery i zabawy z dziećmi.
Dzisiejszy przepis nie jest jakoś specjalnie odkrywczy, ale tak nam smakował, że raczej dla własnego pamiętania, postanowiłam zrobić wpis.

Składniki: (ja robiłam dla 3 osób, ale farszu starczy także dla czwartej cukinii)
  • 3 Å›redniej wielkoÅ›ci cukinie
  • 500g miÄ™sa mielonego
  • 1 jajko
  • garść buÅ‚ki tartej
  • sól, pieprz , ulubione zioÅ‚a
  • Winiary pomysÅ‚ na roladki schabowe w sosie serowym
  • Å›mietana do sosu
Cukinie należy umyć, odkroić górę i dół. Następnie każdą cukinię podzielić na 4-5 części. Każdą część wydrążyć małą łyżeczką. Do każdego kawałka wcisnąć ręką mięso mielone (doprawione jajkiem, bułka tartą, solą, pieprzem i ziołami - u mnie była bułgarska czubrica).
Nie byłam pewna czy jeśli tylko zapiekę pół godziny w piekarniku, cukinie nie będą surowe, więc najpierw na patelni lekko je podddusiłam ok. 20 min.: podlałam je troszkę wodą, dodałam wydrążone środki cukinii i dusiłam je pod przykryciem. Potem zmiksowałam powstały sos, wylałam go na formę do tarty, na to ułożyłam cukinie i polałam sosem Winiary przygotowanym wg opisu na opakowaniu, z tym, że go nie gotowałam (rozpuściłam proszek w wodzie ze śmietaną i zalałam cukinie). Całość zapiekłam w piekarniku 30 minut. Obiadek podałam z makaronem i sałatą zieloną. Mniam!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz