wtorek, 13 maja 2014

Lazania z łososiem i szpinakiem

Łosoś i szpinak to dwa ulubione składniki obiadów Michałka. Zazwyczaj jemy je osobno (szpinak z jajkiem sadzonym i łosoś w folii z masłem czosnkowym). Ostatnio połączyłam oba składniki w pysznej lazanii. Smakowało nam bardzo.

Składniki: na 3 osoby
  • ok. 6 plastrów lazanii
  • 1 szpinak mrożony
  • pół opakowania fety
  • 2 dzwonki łososia
  • 3 plastry sera żółtego
  • cebula, czosnek
  • olej do podsmażenia
1. Szpinak rozmroziłam i poddusiłam na cebulce i czosnku. Doprawiłam solą i pieprzem.
2. Łososia ugotowałam we wrzątku, krótko ok. 5 minut, i wyjęłam ości. Podzieliłam rybę na kawałki.
3. Plastry makaronu obgotowałam we wrzątku z odrobiną oliwy, tak po ok. półtorej minuty na plaster
4. Lazanię przygotowałam w silikonowej keksówce o długości 28 cm: układałam makaron, na to szpinak, potem łosoś. Znowu makaron, szpinak, pokruszona feta. Na kolejnym "makaronowym piętrze" był szpinak, łosoś i całość przykryta plastrami żółtego sera.
5. Keksówkę włożyłam do piekarnika, 180 stopni, na pół godziny.


2 komentarze: