piątek, 16 sierpnia 2013

Fasolka szparagowa - na zimę

Przepis wypróbowałam osobiście rok temu, fasolka dobrze trzymała się całą zimę, więc w tym roku także ją zaprawiam. Zwłaszcza, że teraz ceny fasolki są przystępne ok. 5-7 zł/kg. W zimie mrożona fasolka również kosztuje ok. 7 zł ale za 500 gram.
Fasolka przygotowana wg tego przepisu może być wykorzystana zarówno jako dodatek do drugiego dania (z masłem i bułka tartą) albo do zupy.

Składniki:
  • dowolna ilość fasolki szparagowej (u mnie ok. 3 kg)
  • zalewa: na 1 litr wody dajemy pół łyżeczki soli i ćwierć łyżeczki kwasku cytrynowego     ( u mnie potrzebne były 4 litry zalewy)
Fasolkę myjemy, obcinamy końce i włókna. Wrzucamy do garnka z gotującą się wodą. Gotujemy 7-8 minut od momentu gdy fasolka zaczyna wrzeć. Odcedzamy ją i układamy w słojach, nie za ciasno.
Zalewamy fasolkę gorącą zalewą i zakręcamy słoje. Pasteryzujemy 40 minut litrowe słoje, mniejsze krócej - 30 min.
Z podanych wyżej proporcji wyszło mi 5 litrowych słoi i 3 półlitrowe. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz