niedziela, 18 sierpnia 2013

Pleśniak - all inclusive :-)

Ciasto piekłam na specjalne życzenie męża, więc zależało mi by wyszło jak najlepiej.
Mam nadzieję, że mąż doceni moje starania i będzie mu smakowało.


Składniki:
  • 3 szklanki mąki
  • 4 jajka
  • 250 g margaryny
  • 1 szklanka + 1 łyżka cukru
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki kakao
  • cukier waniliowy
  • dżem porzeczkowy
  • jabłka lub inne owoce, skórka pomarańczy, orzechy włoskie posiekane (nie są obowiązkowe, ale skoro to wersja all inclusive...)
Mąkę posiekać z żółtkami, dodać margarynę, dalej siekać. Potem dodajemy cukier - 1 szklankę i proszek do pieczenia. Zagniatamy ciasto i dzielimy go na 3 nierówne części. Najmniejsza część będzie posypką na wierzch ciasta, pozostałe 2 części w miarę równe to spód, który rozwałkowujemy na dnie blachy, a do drugiej części dodajemy kakao i zagniatamy. Ciasto na posypkę i kakaowe zawijamy w folię i dajemy do zamrażarki na ok. 15 minut.
W międzyczasie na wysmarowaną blachę dajemy jasny spód, smarujemy go dżemem. 

W osobnym naczyniu ubijamy pianę z białek ze szczyptą soli. Gdy piana jest sztywna dodajemy cukier waniliowy i 1 łyżkę cukru i dalej ubijamy na sztywno.
Na posmarowane dżemem ciasto trzemy wyjęte z zamrażarki ciasto kakaowe. 





Na to dałam przesmażone jabłka i skórkę z pomarańczy. Tak jak pisałam, nie są one konieczne, dżem wystarczy, no ale mi zależało żeby wyszło naprawdę pysznie....
Na jabłka (lub w wersji bez owoców na ciasto kakaowe) dajemy ubitą pianę i trzemy jasne ciasto, które był w zamrażalniku. Wkładamy do pieca na około 30 minut, termoobieg, temperatura u mnie ok. 130-150 stopni.






1 komentarz: