czwartek, 8 sierpnia 2013

Letnie orzeźwienie - Bellini

Czytając zimą podróże kulinarne Jamie'ego Olivera natknęłam się na przepis, który mnie bardzo zaciekawił (przy okazji dowiedziałam się co nieco o znanym na całym świecie Harry's Bar). Wtedy w zimnie drink przygotowałam z brzoskwiń w puszce, ale zdecydowanie dopiero świeże owoce nadają mu  właściwy aromat. Dlatego nie mogłam się doczekać lata, by przepis powtórzyć.

Składniki:
  • 2 bardzo dojrzałe brzoskwinie
  • 750 ml wina musującego
Umyte brzoskwinie przekrawamy, wyjmujemy pestki i miksujemy blenderem, aż powstanie piuree. Jeśli ktoś chce mieć bardziej klarowny drink może teraz piuree przetrzeć przez sitko, ale straci na pewno owocowy aromat, który zapewniają zblendowane skórki. Ja nie przecierałam go tylko od razu połączyłam ze schłodzonym winem. Tak przygotowany drink należy od razu podawać gościom.
 Inną wersję można przygotować z nektarynkami, jest równie smaczna.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz