sobota, 31 sierpnia 2013

Bułeczki cynamonowe

Gdyby zdjęcia mogły oddawać zapach jaki unosił się w domu, gdy upiekłam te bułeczki.... Moje ulubione, cynamonowe - pulchniutkie i mięciutkie, rewelacja. Kupne nawet się do nich nie umywają.

Składniki:
  • 220g mleka
  • 40g świeżych drożdży
  • 100g cukru do zaczynu + 2łyżki do nadzienia
  • 500g mąki pszennej 
  • 80g roztopionego masła do ciasta + ok. pół kostki miękkiego do nadzienia
  •  1 jajko
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżki cynamonu
Z ciepłego mleka, drożdży i cukru robimy zaczyn. Gdy zaczyn urośnie wlewamy go do mąki, dodajemy masło, sól i jajko. Wyrabiamy ciasto (u mnie robi to Thermomix w 2,5 minuty, nie potrafię powiedzieć ile trwa ręczne zagniatanie) i odstawiamy na ok. 30 minut do wyrośnięcia.
Następnie ciasto rozwałkowujemy. W kubku należy wymieszać miękkie masło z cukrem i cynamonem a potem posmarować nim całe ciasto.
Ciasto zwijamy jak roladę i kroimy na 1,5 cm kawałki, które układamy na blasze - w luźnych odstępach, jak zaczną rosnąć troszkę się posklejają, ale to nie szkodzi, łatwo je można potem odrywać.
Mój piekarnik ostatnio szybko piecze - bułeczki piekły się 20 minut w 150 stopniach. Jak widać na zdjęciu z podanej porcji wyszło mi 12 sporych bułeczek.



I na koniec pytanie, czy ktoś próbował kiedyś zamrażać drożdżowe bułeczki. Podobno można. Zastanawiam się jak je potem rozmrażać, żeby były takie jak po upieczeniu: w mikrofalówce? W piekarniku?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz