piątek, 9 sierpnia 2013

Ogórki z curry

Sezon ogórkowy rozpoczęty. Najbliższe 3 posty będą dotyczyły właśnie ogórków, które zaprawiam na zimę. Są to sposoby wypróbowane przeze mnie, zawsze wychodzą, więc ze spokojną głową zamieszczam przepisy. Jako pierwsze: ogórki z curry.

Składniki:
  • 2,5 kg ogórków
  • 3 duże cebule
  • 2 łyżki soli
 
Zalewa:
  •  1,5 szklani cukru
  • 1,5 szklanki wody
  • 1,5 szklanki octu
  • 2 łyżki curry
  • 1 łyżka papryki słodkiej
  • 1 łyżka papryki ostrej
  • 2 łyżki gorczycy
Ogórki obrać ze skórki i pokroić w plasterki, dodać cebulę pokrojoną w półplasterki i wymieszać wszystko z solą. Odstawić na 3 godziny.
W międzyczasie przygotować zalewę: wszystkie składniki zagotować i ostudzić.


Po 3 godzinach ogórki zalewamy ostudzoną zalewą. Nakładamy do słoików,zakręcamy i pasteryzujemy 5 minut (czyli na spód garnka dajemy ściereczkę,wkładamy słoje do garnka, wlewamy wodę, tak aby sięgała do 3/4 wysokości słoików, garnek przykrywamy i gotujemy; gdy woda się zagotuje przykręcamy gaz i gotujemy jeszcze 5 minut, potem od razu słoje wyjmujemy z wody).

5 komentarzy:

  1. Witaj Magdo. Za chwilę ruszam do pracy z Twoim przepisem w dłoni. Mam nadzieję na smaczne wyniki! Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. moja mama robiła jakieś 2 dni temu... przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że smakują. Ja najbardziej lubię takie ogórki jako dodatek do domowych hamburgerów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie, czy sok z ogórków odlewamy przed dodaniem zalewy ?

    OdpowiedzUsuń