czwartek, 24 lipca 2014

Babeczki cukiniowe - hit!

Ponieważ cukinie wyjÄ…tkowo mi obrodziÅ‚y mieliÅ›my już zupÄ™ cukiniowÄ…, keczupy, cukinie z grilla, a dziÅ› na obiad zrobiÅ‚am muffinki wg przepisu z Wielkiego Å»arcia. NapisaÅ‚am w tytule, że to hit, ponieważ dawno nie widziaÅ‚am, żeby moi chÅ‚opcy w takim ekspresowym tempie coÅ› jedli. Chyba tylko sÅ‚odycze potrafiÄ… tak szybko pochÅ‚aniać. Tak wiÄ™c  teraz już nie mam problemu co zrobić z cukiniÄ…, bo zawsze mogÄ™ zrobić babeczki, sÄ… pyszne :-)

Składniki: (na 17 muffinek)
  • 2 cukinie
  • 1 cebula
  • 3 jajka
  • ok. pół szklanki mÄ…ki
  • garść startego żółtego sera
  • 2 parówki (lub trochÄ™ szynki wÄ™dzonej)
  • sól, pieprz, ulubione zioÅ‚a
  • 1 Å‚yżeczka proszku do pieczenia
Cukinie myjemy, wydrążamy pestki i trzemy na tarce, jak na mizeriÄ™.  Solimy i zostawiamy na 10 minut. Potem odciskamy sok na sitku. CebulÄ™ kroimy w kostkÄ™ lub również Å›cieramy na tarce. Do cukinii dajemy roztrzepane jajka, mÄ…kÄ™, proszek i pokrojone w kostkÄ™ parówki i cebulÄ™. Wszystko mieszamy i nakÅ‚adamy do foremek.
Pieczemy do suchego patyczka, ok. 20-25 minut w temp. 180 stopni. Można jeść z keczupem lub sosem tzatziki, na ciepło lub na zimno - jeśli zostaną :-)
Moja rada: lepsze do pieczenia są foremki silikonowe, z papierowych trudno wyjąć babeczkę, bo trochę nasiąkają, masa jest raczej wilgotna.

Zdjęcia babeczek udało mi się zrobić w trakcie pieczenia, potem już nie miałam szans.




1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń