poniedziałek, 21 stycznia 2013

Owsianka dla niemowlaka

Wersja tańsza od owsianki mlecznej np. firmy Bobovita (paczka płatków kosztuje ok. 3zł, i wystarczy do przygotowanie przynajmniej dwa razy tyle porcji co z gotowej owsianki Bobovity za 7-8 zł) i za każdym razem może być urozmaicona innym owocem. Poniżej wersja do przygotowania w Thermomixie, ale te same proporcje i czas stosowałam również gotując owsiankę na kuchence gazowej. Na końcu po dodaniu owoców i mleka modyfikowanego miksowałam całość.

Składniki

  • 2 Å‚yżki zmielonych pÅ‚atków owsianych bÅ‚yskawicznych
  • 150 g przegotowanej zimnej wody
  • 1-2 kawaÅ‚ków owoców (jabÅ‚ko, banan)
  • 3 porcje mleka modyfikowanego
  • 1/2  Å‚yżeczki masÅ‚a opcjonalnie
 Do naczynia miksujÄ…cego wÅ‚ożyć 2 Å‚yżki stoÅ‚owe zmielonych pÅ‚atków owsianych bÅ‚yskawicznych. (Ja mielÄ™ w Thermomixie wiÄ™kszÄ… ilość pÅ‚atków, 10 sek. obr.6-8, potem przesypujÄ™ do szczelnie zamykanego pojemnika). Wlać 150 ml przegotowanej zimnej wody. Podgrzewać 8 minut/90 stopni/ obr.2; Dodać owoc (ja dajÄ™ kawaÅ‚ek jabÅ‚ka i ok. 1 cm banana) i ewentualnie masÅ‚o. Zmiksować na gÅ‚adkÄ… papkÄ™ obr. 7-8, 5 sekund. Kiedy owsianka bÄ™dzie miaÅ‚a 50 stopni dodać mleko modyfikowane ( u mnie NAN2 na 150 ml wody dajÄ™ 3 miarki mleka). Nie można dawać mleka wczeÅ›niej, ponieważ w gorÄ…cej owsiance straci wszystkie cenne skÅ‚adniki. Ponownie zmiksować.

4 komentarze:

  1. a tam dla niemowlaka, ja też bym zajadała ;) pychotka !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smakowicie wygląda! W ogóle jak patrzę na te kaszki dla maluszków <a href="https://humana-baby.pl/kategoria/kaszki/>https://humana-baby.pl/kategoria/kaszki/</a> to aż sama mam ochotę wszamać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale smakowicie wygląda! W ogóle jak patrzę na te kaszki dla maluszków https://humana-baby.pl/kategoria/kaszki/ to aż sama mam ochotę wszamać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. To jeszce przed nami, póki co jesteśmy na piersi, w końcu to pierwsze tygodnie :) Tak sobie czytam poradniki z https://www.lansinoh.pl/ i powiem wam że bardzo się przydały. Planuję też zakupić laktator bo nie chcę kończyć karmić jak wrócę do pracy, choć wtedy kaszki już będą to mleko nadal będzie potrzebne

    OdpowiedzUsuń